Næste foredrag er onsdag 28. februar kl. 19.00-21.00 i Det Vilde Køkken.

Arne Jørgensen, Rørvig By og Land, vil fortælle om Rørvig Mølles historie.
Engang var der tre møller i Rørvig, men fra 1842 kun én. Foreningen Rørvig By og Land har ejet denne mølle siden 1928, hvor man købte den af Rørvig Sogneråd. Foreningen har i alle årene haft et blandet, ja næsten had-kærligheds¬forhold til møllen, fordi vedligeholdelsen af møllen i alle årene har været en tung økonomisk byrde for foreningen og fordi den er byens smukke vartegn.
Rørvig Mølle er nu igen blevet restaureret.
Den 25. august 2023 var en markant dag for Rørvig mølle. Dagen begyndte med krannedtagning af det midlertidige beskyttelsestag på møllekroppen. Herefter blev spilstok og møllesten hejst på plads og det hele sluttede ved middagstid med, at den nyrestaurerede hat blev sat på møllen.
Det var vigtige øjeblikke, der markerede, at nu var de sidste 3 års store restaureringsarbejde næsten slut.
I dag er de sidste bygningsarbejder færdige. Tilbage udestår kun den sidste oprydning og fjernelse af skurvogn og gitterhegn. Møllen kan så igen på smukkeste vis være Rørvigs vartegn i mange år frem.

Foredraget er gratis for medlemmer af foreningen.
Andre betaler kr. 75 pr. person.
Er du ikke medlem kan du indmelde dig ved indgangen, hvis du kommer senest kl. 18.30. Kontingentet for 2024 er kun kr. 150.
Der kan købes kaffe og kage for kr. 85 pr. person.

Der er ingen tilmelding, så mød blot op.

Aktivitetskalender 2024
Du kan se vores aktivitetskalender for 2024 her

Museum Vestsjælland

Der er masser af oplevelser med Museum Vestsjælland.
Du kan læse om dem her